Не топити морські порти України найвищими в світі тарифами закликав уряд КОСТЕНКО
«Уряд не вирішив головне питання – не повернув українським портам конкурентоспроможність», - констатує народний депутат України, лідер Української народної партії Юрій КОСТЕНКО в своїй статті, оприлюдненій сьогодні на Інтернет-сайті «УНІАН-економіка». Урядовий законопроект «Про морські порти України», який парламент 21 лютого розглянув в першому читанні, залишає Кабінету міністрів та його структурам, як і раніше, право «встановлювати «портові» тарифи на свій розсуд», - зазначає політик. Між тим, ці тарифи «на сьогодні є найбільшими в світі після Японії». Повний текст статті КОСТЕНКА «Українські морські порти й надалі "топитимуть" найвищими в світі тарифами?».
На переконання КОСТЕНКА, «законопроект «Про морські порти», має заборонити уряду встановлювати в Україні вищі «портові» тарифи, ніж в міжнародних портах - регіональних конкурентах». «Нині захмарний рівень портових тарифів є найбільшим гальмом для збільшення вантажопотоку в українських портах, бо їх розраховують за правилами, встановленими ще в минулому сторіччі», - констатував політик в своїй статті на сайті «УНІАН-економіка».
Як зазначив в статті КОСТЕНКО, «нині обсяги румунських та російських тарифів в 2-3 рази нижчі за українські». «Наприклад, суднозахід стандартного контейнеровоза до Констанци (Румунія) коштує близько 19 тис. доларів, до Новоросійська (РФ) – 21 тис. А до Одеси – 48 тис., до порту "Южный" – майже 65 тисяч!», - коментує ситуацію політик. КОСТЕНКО нагадав, що «здешевлення конкурентів призвело до стрімкої втрати вантажопотоків українськими портами». Так, за його словами, «три наші найбільші морські порти - Одеса, Іллічівськ та "Южный" - за рік разом перевозять лише 57 млн тонн вантажів. Проте їхні головні конкуренти - Новоросійськ та Констанца - перевантажують за рік відповідно 117 млн. та 48 млн. тонн».
В своїй статті на сайті «УНІАН-економіка» КОСТЕНКО закликав уряд «внести зміни до Положення про портові збори, затвердженого Постановою Кабінету міністрів від 12 жовтня 2000 року №1544, та наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.06.1996 №214». На його переконання, «уряд має встановити ставки зборів та плат, які були б конкурентоспроможними в порівнянні з іноземними портами Чорного моря». Як повідомив політик, він надсилав відповідні пропозиції в уряд, але отримав бюрократичну відписку, яка «вивертає реальну ситуацію навиворіт». На його переконання, уряд після 20-ти років незалежності, має зрозуміти, що «національний інтерес полягає в підвищенні конкурентоспроможності вітчизняних портів, здешевленні національних товарів на світових ринках, створенні сприятливих умов для збільшення транзитних вантажопотоків».